Sidor

fredag 21 augusti 2009

Trevlig helg m.m


Hej .
Man skulle kanske ta och skriva mer här inne.
Men det har varit mycket nu och ordförådet tar slut ibland. Skolan har börjat nu killarna har gått en vecka i skolan . Min son Anton 8 år sa i morse - Mamma jag är så trött .. . Hmmm det blir nog lite segt att gå upp efter ett långt sommarlov .
Det som nu är kul är att Anton som började 3 :an får börja på slöjd . Han började i går på träslöjd nu i förgår . Han kom hem och sa att han skulle snickra en stol . De barna de barna . Tiden går så fort . Emil började 5: an och han blir 11 år i oktober . Hemkunskap ska han få börja med .
Killarnas skola kommer ju att sändas på tv i höst MatAkuten på tv 4 . Växthusets skola i Uppsala .
Anton är nog med lite grann han har blivit kompis med kocken Paul Svensson som är där nu och lagar maten . Sen han kom dit med tv4 så har maten varit toppen . Ungarna älskar hans mat och hur han severar maten. Ingen gammal skolmatsal här inte . I går fick ungarna soppa . Grönsaks soppa och pannkakor med bär .
Jag hoppas att den standarden kommer att hålla i sig sen när Paul och tv 4 försvinner .
Dom filmar inte så många veckor till . Vad jag förstår så kommer även Bert Karlsson till skolan och hälsar på. Vi får väll se.
Ha en trevlig helg kram Tomtemor

2 kommentarer:

  1. hallojs...japp då har skolan dragit i gång!!!Med allt vad det innebär!

    vacker bild..jag fullkomligt äääälskar älvor,,gillar allt det magiska med dem!

    Trevlig lördags kväll!!
    Kramis Millis ♥

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!
    Men oj.. din son heter oxå Anton.. det gör ju min oxå =)
    Ja, tiden bara rusar iväg & rätt va det är när man tittar på barnen är de nästan vuxna. När hände det?? undrar jag när jag ser på min son.
    Va spännande det måste vara för dem nu.. slöjd & hemkunskap!
    Hoppas du mår bra & att du/ni haft en bra sommar!!
    Kram Tina

    SvaraRadera