Sidor

torsdag 25 november 2010



Tung dag idag liksom i går.

Det känns just nu som familjen sknuffas ut för ett stup och vi vet inte var , hur , när och hur hårt vi kommer falla . Min make kom hem i går och berätta att på grund av det inte finns något jobb för honom har han fått gå. Efter 25 år på samma ställe står vi förvirrade , förtvivlade och maktlösa . Inget jobb att gå till . Jag som är sjuk pensionär . 2 underbara ungar . Han får vissligen lön några månader men sen då.!!??

Han kan inte sova , jag försöker sova lite grann om än sönderhackad natt.

Ord som han fick på vägen " Vi tänker på dig och familjen och lider."

Lider ja det gör vi . Men vi måste ta oss igenom detta . Men allt har inte landat än. Gråter när han inte ser . man är ju så orolig . Att få jobb när man är 51 år är svårt nog ännu mer svårt när det knappt finns jobb att tillgå.

Hoppas , önskar att allt ordnar sig snart . Bara han får ett jobb.


1 kommentar:

  1. Fy vad jobbigt för er!!! Och varför ger de såna besked före jul? Det har jag alltid undrat. De kan väl vara humana och vänta till efter helgerna. Hela helgen blir ju orolig och mörk efter ett sånt besked.
    Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för er eller rättare sagt för din man så han får ett nytt jobb snart. När man är 51 år har man ju ändå några år kvar att jobba och det finns ju en del företag som vill ha de som är lite äldre och har erfarenhet.
    Tänker på er och hoppas ni kan skjuta det här ifrån er lite så ni kan njuta av julen ändå.
    Massor med kramar!!!

    SvaraRadera